Mercedes-Benz C-osztály
Janika 2006.08.18. 10:46
Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjein a C-osztály volt az egyetlen, amely elérte az ötcsillagos minősítést, korábban ez csupán a Renault Laguna II-nek sikerült. Az autó azonban koránt sem hibátlan, még ennek is van mit fejlődnie.

A legutóbbi töréstesztek egyértelmű győztese a Mercedes C-osztály, amelyet már egyszer, tavaly értékeltek, igaz, akkor csak négy csillagra. Azóta viszont a szervezet adott két pluszpontot a biztonsági öv használatára felszólító berendezés miatt, így a Merci is átlépte a képzeletbeli határt, s bekerült a legmagasabb osztályba. Az autóval viszont még nem végeztek az új szabvány szerinti gyalogosvédelmi tesztet, ezért erre még várni kell.
Frontális ütközés
Az első teszten a C Mercedes jó eredményeket ért el, de koránt sem tökéleteset. Bár az Euro NCAP a lábtér kialakítását és a pedálok elhelyezését nagyon dicsérte, de volt egy-két nem éppen tökéletes dolog is. Ilyen például a vártnál nagyobb mellkasi terhelés, igaz, csak a vezetőnél. Összességében a légyzsákok megfelelően látták el feladatukat, ezért kapott az autó a lehetséges 16-ból 14 pontot, és ezzel 88 százalékos eredményt ért el.
Oldalsó ütközés
Ezen a téren még jobb a C-osztály, ugyanis az ajtók merevek, plusz széria a függönylégzsák. Ezek megfelelően teljesítettek, de nem fújódtak fel teljesen, ez pedig veszélyes lehet. Ezzel együtt is 17 pontot ért el a lehetséges 18-ból, vagyis a kocsi majdnem tökéletes, 94 százalékos teljesítményt produkált.
Gyermekvédelem
A gyermekülések tesztjén csupán a rögzítéssel támadtak gondok, de a rengeteg légzsáknak köszönhetően a kicsi tökéletes biztonságban van. A matricázás azonban nem a legjobb, de ezt a gyár minden bizonnyal kijavítja.
Gyalogosvédelem
A gyár még nem végezte el az új szabályok szerinti tesztet, csak a régivel próbálkoztak, de ezt eddig nem publikálták. Az előd mindenesetre két csillagot ért el a régi teszten, valószínűleg ettől nem számíthatunk sokkal rosszabbra.
|