Mercedes-Benz SLK törésteszt
A5 2006.08.18. 10:51
Az 1996 óta piacon lévő Mercdes-Benz SLK a roadsterek között jó eredménynek számító négycsillagos eredménnyel szerepelt az Euro NCAP töréstesztjén. A gyalogosvédelem tekintetében csak 22 százalékot teljesített az SLK, bár ez az alacsony építésű roadsterek között átlagosnak számít.
|

Az SLK 1996 óta szerepel a Merceds-Benz modellpalettáján. Az Euro NCAP törésteszten a frontális és oldalsó ütközés tekintetében nagyon erős autónak bizonyult, az ajtók egyenesek és lényegében sértetlenek maradtak, így kinyitásukhoz is csekély erőre volt szükség. A legrosszabb esetre gondolva a frontális teszt nyitott tetővel történt, hogy a tetőlemez merevítő ereje nélkül is megmutatkozzon a karosszéria viselkedése. Az oldalsó teszt során viszont szándékosan fent hagyták a tetőt, hogy fény derüljön a fejsérülési kockázatra. A gyermekvédelmi teszt az SLK esetében gyerekülés nélkül zajlott, bár az anyósülésen vannak gyermekülés rögzítésére alkalmas pontok, így az erre vonatkozó szükséges figyelmeztető feliratok megléte ellenőrzésre került. Az elérhető 34 pontból az SLK 26-ot éret el (76 százalék), ami egy figyelembe véve, hogy egy roadsterről van szó, szép eredménynek mondható, a gyalogosvédelmi teszt viszont igen gyenge pontozással zárult: 36-ból mindössze 8 pont, ami 22 százalék.
Frontális ütközés
A frontlégzsák időben és megfelelően nyílt ki, bár némi aggodalomra ad okot, hogy a vezető feje túlságosan balra mozdult el és erősen magcsavarodott az előremozdulás során. A kormánykerék és az ülés elmozdulása is lehetne jobb, az ülés megfelelő elmozdulását egyébként a középső kardánalagút környékén keletkező deformálódások akadályozták. A vezető légzsákjának keménysége túlzott volt, a biztonsági öv pedig a kelleténél nagyobb mellkasi terhelést fejt ki. Meglepő módon, a vezető térdkörnyéki tere mentes mindenféle kemény elemtől, ami sérülést okozhatna, de a kesztyűtartó borítása túl keménynek bizonyult, ami veszélyes az utasra nézve. A kardánalagút csúnya torzulása viszont veszélyt jelent a vezető jobb lábszárára. Az eredmény 69 százalékos lett.
Oldalsó ütközés
Az ajtóból kinyíló oldallégzsák megfelelő védelmet nyújtott a vezető felső mellkasi testrészének, a lentebbi, hastáji részek terhelése már erősebb, de még mindig biztonságos keretek között marad. A vezető feje a tetősínnek ütközött, de ez nem okozott sérüléseket. Szokatlan, hogy az ajtóban nincs semmiféle hab vagy másféle kitöltés, ami megnövelné a védelmet, de a teszt tanúsága szerint nincs is rá szükség, az értékelés 83 százalék lett.
Gyermekvédelem
Mivel az SLK kétüléses, a tesztnek ez a része gyermekülés nélkül történt, bár az anyósülésen vannak rögzítési pontok. Egy Mercedes márkajelzésű ülés használatakor az utas oldali légzsák deaktiválódik, de ez más gyártmányú üléssel nem történik meg, ami egy kicsit furcsa dolog. A vezető napellenzőjén lévő felirat az Euro NCAP véleménye szerint nem megfelelő, de a Mercedes szerint ezt ki fogják cserélni.
Gyalogosvédelem
A motorháztető okozta sérülések megbocsáthatatlanok, mind a gyermek, mind pedig a felnőtt gyalogosokra nézve. A lökhárító szintén könyörtelenül kemény, ami a gyalogosok lábszárára jelent különösen nagy veszélyt. Ezen illő volna javítani a Mercedes-Benznek. Ezen a teszten 36 pontból csak 8-ra futotta az SLK-nak, ami 22 százalékot jelent. | |