Mercedes-Benz. A szenvedély hatalma.
O=| Menü |=O
 
O=| Háttérképek |=O
 
O=| Mercedes |=O
 
O=| Mercedes Tuning |=O
 
¤ A Class ¤
 
¤ B Class ¤
 
¤ C Class ¤
 
¤ C112 ¤
 
¤ CL CLass ¤
 
¤ CLK Class ¤
 
¤ CLS Class ¤
 
¤ E Class ¤
 
¤ F Class ¤
 
¤ SLR CLass ¤
 
¤ R Class ¤
 
¤ The Mojave ¤
 
¤ G CLass ¤
 
¤ GL CLass ¤
 
¤ ML Class ¤
 
¤ S Class ¤
 
¤ SL CLass ¤
 
¤ SLA Class ¤
 
¤ SLK CLass ¤
 
¤ New C Class ¤
 
¤ Ocean Drive ¤
 
¤ Recy ¤
 
O=| Videók |=O
 
¤ SLS ¤
 
.: AUDI & BMW Videók ->
 
¤ CL 600 ¤
 
OO=| Link Effekt |=OO
 
O=| Nézzük az átlagot ! |=O
Indulás: 2006-04-28
 
Cinema Store
Cinema TopSites
 
Betűtípusok
 
Új indulás
Újra akarom indítani az oldalt, de ez valamitől függ!
Van-e annyi érdeklődő, aki miatt érdemes újraindítani az oldalt?

Igen.
Nem.
Lehet.
Érdemes tovább fejleszteni.
Csináldd, hogy ne unatkozz!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
.: Friss Hírek ->
.: Friss Hírek -> : Egy legendás márkanév születése: 100 éves a Mercedes

Egy legendás márkanév születése: 100 éves a Mercedes

mb.hu  2006.09.22. 18:59

Tizenöt évvel ezelőtt, az autó feltalálásának 100 éves jubileumát ünnepeltük 1886-1986. (Benz féle szabadalmaztatott motorkocsi)

Tizenöt évvel ezelőtt, az autó feltalálásának 100 éves jubileumát ünnepeltük 1886-1986. (Benz féle szabadalmaztatott motorkocsi)

Most, ismét 100 éves évfordulót ünnepelhetünk: 1901. március 22.-én szállitotta ki a Daimler-Motor Társaság (DMG= Daimler-Motoren Gesellschaft) az első "Mercedes 35 PS" nevű járművet és ezzel a Mercedes név elindult a világhírnév felé.

Egy kis időutazást téve a múltba ismerkedjünk meg a név születésének körülményeivel, a századforduló környéki és az azt követő évek fontosabb eseményeivel.

Karl Benz, a Karlsruhe-i születésű mérnök 1883-ban alapította meg saját vállalkozását Mannheimben, a Benz és Társa Rajnai Gázmotorgyára (Benz & Co. Rheinische Gasmotoren-Fabrik). Itt építette meg azt a háromkerekű járművet (Benz-Dreirad), amelyet 1886. január 29.-én találmányként jelentett be a Szabadalmi Hivatalban. Ezt a napot az autó születésnapjaként is tartják nyilván. A jármű, mint a világ első autója egyébként egy teljesen önálló, új konstrukció volt.

Gottlieb Daimler 1872-től 1882-ig a Köln melletti Deutz-ban, Nicolast August Otto gázmotorgyárában műszaki igazgatóként dolgozott. Barátjával, Wilhelm Maybach-al együtt az Otto által 1876-ban szabadalmaztatott négyütemű motor fejlesztésén, sorozatgyártásra alkalmassá tételén dolgozott.

A Deutz-ban töltött első idők egyik fontos tárgyi emléke az a képeslap, amelyet Daimler a családjának küldött Cannstattba. Ezen egy háromágú csillaggal jelölte meg ottani lakását. Évekkel később, amikor a DMG védjegyet keresett, Daimler fiai, Paul és Adolf emlékeztek erre a csillagra, és a földön, vízen, levegőben megvalósulni látszó motorizáció szimbólumaként a háromágú csillagot, mint márkajelet védették le.

Daimler az Ottoval támadt nézeteltérései miatt 1882-ben elhagyta Deutz-ot és a Cannstatt-i villájának kertjében álló kis műhelyben folytatta Maybach-al együtt a fejlesztési munkát. 1885-ben elkészült egy olyan -persze csak az akkori szemmel nézve- könnyű és kompakt motor, amely jármű hajtására egyáltalán szóba jöhetett. Be is építették először egy, leginkább motorkerékpárra hasonlító kis járműbe (ez volt az ún. Reitwagen), majd egy évvel később, 1886-ban egy négykerekűbe, amely már maga volt az automobil.

A történet érdekessége, hogy ez a két, a mobil világ vízióját mindenképpen megvalósítani akaró ember soha nem találkozott egymással, a fent leírt úttörő munkát külön-külön végezték. Életművük is igazán csak a két "első" autó megszületése után negyven évvel, az 1926-ban fúzióval létrejött Daimler-Benz cégben egyesült. De térjünk vissza még a századforduló előtti évekhez.

1897-ben Wilhelm Maybach, aki az akkorra már megerősödő DMG főkonstruktőre, találkozik egy energikus üzletemberrel, aki nélkül a Mercedes márkanév talán nem is született volna meg. Ő Emil Jellinek, az Osztrák-Magyar Monarchia nizzai főkonzulja. Vagyonos ember, aki miután hírét vette az autó létrejöttének majd fejlődésének, azonnal az automobilizmus támogatójává vált. Kapcsolatot keresett a Daimler-Motor Társasággal és Cannstattba utazott az említett találkozóra. Itt annyira megtetszett neki egy Daimler "Doppel-Phaeton", hogy rögtön meg is rendelt egyet magának nagyobb teljesítménnyel, mert az eredeti 6 lóerős teljesítményt kevésnek találta. Jellinek annyira elkötelezte magát az autó mellett, hogy egy év múlva vevőből előlépett eladóvá, és maga is -sikeresen- árulni kezdte a Daimler gyártmányú kocsikat.

Jellinek nagy érdeklődéssel fordult az éppen kibontakozó autósport felé is. Az első versenytapasztalatok alapján kérte Maybach-ot, hogy a stabilitás növelése érdekében alacsonyabb, hosszabb tengelytávú kocsikat tervezzen.

1900 április 2.-án Jellinek meg is állapodott Nizzában Maybach-hal az új tervezésű autók eladási és árkérdéseiről és megrendelt 36 (!) darabot 550.000 akkori aranymárka értékben. A műszaki változtatásokon túl az volt a kérése, hogy az autókon az első házasságából született leánya, Mercedes neve álljon márkanévként. Ezt a kérést egy ilyen nagy darabszámú rendelésnél egyszerűen nem lehetett visszautasítani!

Az első új, 36 LE-s autó november 22.-én készült el. Többszöri próbák és kisebb módosítások után egy hónappal később 1900. december 22.-én próbálhatta ki Jellinek úr ezt a járművet, amelynek már "Mercedes 35 PS" volt a neve . A többit folyamatosan, 1901-ben szállították.

Ez a típus már eredményesen szerepelt az 1901-es versenyeken, jó híre újabb megrendeléseket hozott a DMG-nek. Többek között az amerikai milliárdos Rockefeller is egy ilyen Mercedes tulajdonosa lett.

A név születésének fontos momentuma, hogy a DMG 1902 június 23.-án kérte a Mercedes márkanév levédését, amely még abban az évben, szeptember 26-án meg is történt.

A fejlődés nem állt meg, 1902. március 1.-én ismét csak Jellinek megrendelésére készítettek el egy új típust, a Mercedes-Simplex -et immár 40 LE-s motorral. A Simplex megnevezés a jármű komfortosabb, egyszerűbb, ha úgy tetszik szimplább kezelésére utal. Az ötödik ilyen autó március 14.-én gördült ki a gyárból egy amerikai milliárdos, William K. Vanderbilt megrendelésére. Vanderbilt személyesen vette át a kocsit Cannstatt-ban és azonnal Párizsba utazott vele. Ez az autó a ma ismert legrégebbi kocsi, amelynek a hűtőjén a Mercedes név olvasható. A fehér színű jármű maga teljesen működőképes állapotban a Stuttgart-Untertürkheim-i Mercedes-Benz múzeumban ma is látható.

Tudni kell, hogy a márkanév születésének fenti körülményeit maga Daimler már nem érte meg. 1900. március 6.-án, 65 éves korában Cannstattban elhunyt.

A DMG és a Benz & Cie kisebb-nagyobb nehézségekkel küzdve fejlődött tovább és 1926-ban a két cég vezetése megállapodott az egyesülésről. Június 28-29.-én létrejött a Daimler-Benz AG, az autók márkaneve pedig -a mai napig is tartóan- Mercedes-Benz lett. A hűtőkön és gépháztetőkön díszelgő háromágú csillag (gondoljunk a fentebb leírt képeslapra!) levédését a DMG 1909 június 24.-én kérte, amelyet 1911 február 9.-e óta jegyeznek, mint a világ talán legismertebb áruvédjegyét. (Érdekes dolog, hogy ugyanakkor levédték a négyágú csillagot is, amelyet csak több mint 70 évvel később, 1989-ben kezdett a DASA használni.)

A fúziót követően a Benz-féle babérkoszorút felhasználva született meg a mai is használatos, felül "Mercedes", alul "Benz" feliratos, középen a 3 ágú csillagot tartalmazó jelvény.

1901. március 22.-től napjainkig Mercedes és Mercedes-Benz márkanévvel 19 millió autó került ki a cég gyáraiból, amelyből mintegy 9 és fél millió ma is fut a világ útjain és írja a Mercedes történetét.

 
O=| Bejelentkezés |=O
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
O=| Írj valamit! |=O
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
O=| Társ Linkek |=O
 
O=| Egy kis más |=O
 
O=| Smart |=O
 
O=| Bölcsességek |=O
 
: AUDI ->
 
AUDI & BMW
 
.: BMW ->
 
¤ 1-es Széria ¤
 
¤ 3-as Széria ¤
 
¤ 5-ös Széria ¤
 
¤ 6-os Széria ¤
 
¤ 7-es Széria ¤
 
¤ M-es Széria ¤
 
¤ X3 ¤
 
¤ X5 ¤
 
¤ Z4 ¤
 
¤ Z3 ¤
 
¤ Z8 ¤
 
¤ Z9 ¤
 
¤ A3 ¤
 
¤ A4 ¤
 
¤ A6 ¤
 
¤ A8 ¤
 
¤ S3 ¤
 
¤ S4 ¤
 
¤ S6 ¤
 
¤ S8 ¤
 
¤ RS4 ¤
 
¤ Q7 ¤
 
¤ Allroad ¤
 
¤ TT ¤
 
¤ R8 ¤
 
¤ Nuvolari ¤
 
¤ Roadjet ¤
 
¤ Shooting Brake ¤
 
¤ AS6 ¤
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros