Brutális Mercedes-ek - Félezer lóerő felett
A5 2006.10.07. 22:16
A németek által indított lóerő versenyben élenjáró Mercedes bemutatta a legerősebb limuzinját és kupéját, a minden tulajdonságában egyszerre brutális és kényelmes S63 és CL63 AMG modelleket.
Keményen dolgoztunk és remek munkát végeztünk, most pedig learatjuk a babérokat." - nyilatkozott önbizalommal telve Dieter Zetsche, a Mercedes főnöke a média képviselőinek, ezt pedig a Mercedes 2006 első félévére vonatkozó 800 millió eurós profitjára értette. Ebben az eredményben pedig nagy szerepe van az S-osztálynak is. Ami tény: az egy éve bemutatkozó Mercedes remekül fogy, ennyi idő alatt ugyanis a 77 ezer eladott példánnyal messze a legsikeresebb luxuslimuzin a világon. A siker pedig valószínüleg folytatódik: Párizsban most debütál az S-osztály 4MATIC összkerékhajtással szerelt változata, az S 320 CDI 4 MATIC pedig az első négykerékhajtású dízel modell az S-osztály történetében.
Ennél izgalmasabb azonban, hogy a Mercedes Párizsban három nagy teljesítményű modelljéről hullajtja le a leplet. Az S63 AMG-t és a CL63 AMG-t ugyanaz a 6,3 literes V12-es erőforrás hajtja, mindkettőben 525 lóerős teljesítménnyel és 630 Nm-es nyomatékkal. A teljesítmény növekedése talán jelentéktelennek tűnik a 600-as verziók 517 lóerejéhez képest, de a lényeg nem itt van, hanem a futómű és a kormányzás sportosabb hangolásában. Ez a teljesítmény mindkét autót 4,6 másodperces gyorsuláshoz segíti, annak ellenére, hogy tömegük jócskán meghaladja a 2 tonnát. A maximális sebességüket szokás szerint 250 km/h-ban korlátozza az elektronika. Abban, hogy ne csak egyenesben, hanem kanyarban is megállják a helyüket, az ABC (Active Body Control), a karosszéria dőlését szabályozó rendszer segít nekik. Ami a külsőt illeti, természetesen mindkét modell megkapja a szokásos szolid, de ízléses AMG optikai csomagot.
A Mercedes ezen kívül elhozta az SLR McLaren limitált sorozatú változatát. Ezzel a kivitellel a Mercedes emléket állít Sir Stirling Moss felejthetetlen győzelmének, amit az 1955-ös Mille Miglia-n a 722-es rajtszámú 300 SLR-rel aratott. A limitált széria 150 darabos, és pár optikai módosításon kívül az 5,5 literes V8-as kompresszoros motor teljesítményét is felemelték 750 lóerőre, aminek segítségével a végsebesség 337 km/h-ra nőtt.
|