Túlsúlyos Mercedes S-osztály félősöknek
a5 2006.12.06. 19:29
A hagyományokhoz hűen az új S-osztályból is készül páncélozott kivitel. Az S 600 Guard legnagyobb felvevőpiaca a szovjet utódállamok.
Gyártásban az S 600 Guard
A hagyományokhoz hűen a Mercedes az új S-osztályból is kihozza a páncélozott kivitelt. A Guard változat az S 600 nyújtott tengelytávú kivitelének műszaki alapjaira épül, gyártása pedig már megkezdődött.
|
 |
Robban az S-osztály! - 5 kép a galériában | |
| A Sindelfingenben készített széria különlegessége a többi páncélozott járműhöz képest az, hogy az ajtók, a hátfal, az oldalrészek, a tető és a homlokfal stb. védelmi elemeit nem utólagosan a már elkészült járműbe építik be, hanem a gyártási folyamat részeként a nyers karosszériába integrálják. A végeredmény egy B6/B7 védelmi szintű autó, ami annyit tesz, hogy páncélzata katonai lövedékeknek, repeszeknek és egyéb robbanószereknek is ellenáll, így akár egy komolyabb támadást is jó eséllyel sértetlenül úszik meg a bent ülő. A jármű egyéb biztonsági kivitelei közé tartozik például a szükségkerék, öntömítő tank és a tűzoltó készülék.
Látszólag persze gyakorlatilag semmiben nem különbözik a Guard kivitel a hagyományos S 600 L-től, a mérlegre állva azonban 1,4 tonnás különbség mutatkozik előbbi javára. A páncélozás ugyanis igen komoly súlytöbblettel jár, ami persze a menetteljesítményeken is alaposan meglátszik. Az 517 lóerős teljesítményre és 830 Newtonméter nyomatékra képes 5.5 literes V12-es azért bizonyára így is kellő dinamizmussal mozgatja, noha végsebességét a nagy tömeg miatt nem a szokásos 250, hanem már 210 km/óránál limitálja az elektronika. A 4,2 tonnás megengedett legnagyobb össztömegű autót persze nem árt megállítani sem, erről elöl kétféknyerges fékek hivatottak gondoskodni.
A Michelin PAX rendszerű defekttűrő gumikon gördülő luxuslimuzin legnagyobb felvevőpiaca Latin-Amerika, Dél-Afrika és Dél-Kelet Európa, de a szovjet utódállamokban a legkelendőbb.
|