Hivatalos: az új Mercedes C-osztály nyár elejétől
A5 2007.03.15. 15:50
A kiszivárgott katalógusfotók után most hivatalosan is bejelentették az új Mercedes C-osztályt. Az új modell markánsan eltér sikeres elődjétől, ettől függetlenül azonban hamisítatlan Mercedesnek tűnik.
Pár nappal ezelőtt ugyan már napvilágra került néhány katalógusfotó a Mercedes-Benz legújabb modelljéről, pénteken viszont hivatalosan is bejelentették a C-osztályt. A szalonokba várhatóan nyár elején megérkező középkategóriás presztízsautó ütőképes ellenfele lehet a BMW 3-as sorozatának, az Audi A4-nek és a Lexus IS-nek.
|
 |
Az új Mercedes C-osztály - 13 kép a galériában | |
| A tét nagy, hiszen a C-osztály előző generációja a maga bő kétmilliós darabszámával a stuttgarti vállalat legsikeresebb modellje volt. Tény, hogy az autó formájával nem sokat kockáztattak: az új C-osztály is tipikus Mercedes lett, noha olyan formai megoldásokat láthatunk rajta, melyek eddig a nagyobb modellek privilégiumai voltak. Ilyen például, hogy Sport csomag választása esetén a hűtőmaszkba integrálják a csillag emblémát, melyet eddig leginkább a kupékon láthattunk, de az élesen meghúzott vonalak is komolyságot adnak az autónak. A képeket nézegetve az üvegfelületek is nagynak tűnnek, így jó eséllyel kellemesen világos lesz a beltér, feltűnő még, hogy a C-oszlopot a legújabb divattal szembemenve kifejezetten vékonyra formázták. Az új C-oszály furcsa elemei között elsősorban a hagyományoknak megfelelően a külső visszapillantó-tükörbe integrált indexlámpát lehetne megemlíteni, ami az eddigieknél lényegesen nagyobb lett, ez pedig elsőre kissé furának hat.
Az autó természetesen nagyobb lett elődjénél: 4581 milliméteres hosszúsága 55-tel, 1770 mm-es szélessége 42-vel, 2760 mm-es tengelytávja pedig 45 mm-rel haladja meg az eddig ismert C-osztályt. A külső méretek növekedése állítólag a belsőben is érezhető lesz, ezen állítás alátámasztására azonban meg kell várni az első menetpróbákat.
|
 |
Alapvetően klasszikus Mercedes | |
| A Mercedes sajtóközleménye hangsúlyozza az új C-osztály futóművét, amely az Agility Control fedőnevű aktív lengéscsillapítóinak hála a cég szerint kényelmesebb, mint elődje, ellenben úttartása is javult. További újdonság az S-osztályból már ismert adaptív fékrendszer, de a visszagurulást megakadályozó Hill Start Assist is bekerül a C-osztályba.
A motorpalettát is alaposan átdolgozták a stuttgartiak. A leggyengébb erőforrás a C 180 Kompressorban található, ebben egy 156 lóerőre és 230 Newtonméteres nyomatékra képes négyhengeres dolgozik majd. Ezt követi a C 200 Kompressor, amely már 184 lóerősre és 250 Newtonméterre képes, erősödésével egy időben pedig vegyes használatban fél literrel kevesebb üzemanyagot fogyaszt el száz kilométerenként. A benzines V6-osokon nem változtattak a Mercedes mérnökei, így azok továbbra is 204, 231, illetve 272 lóerős kivitelekben érhetők el.
|
 |
Nagyobb helykínálat, minőségi anyaghasználat | |
| A dízelmotorokat ellenben alaposan áthangolták, a Mercedes saját bevallása szerint a 200 CDI-t több mint 90 ponton módosította az új C-osztályhoz. Az eredmény egy 122 helyett 136 lóerős teljesítményű motor lett, míg a 220 CDI 150 helyett immáron 170 lovas, valamint kereken 400 Newtonmétert képes leadni. Az ennél is erősebb dízelre vágyóknak a 224 lovas C 320 CDI ajánlható, a motorokhoz egyébként hatfokozatú kézi, az erősebbekhez pedig már a 7G-Tronic nevű hétsebességes automata.
A C-osztály mindennapi használatát hivatott megkönnyíteni az újfajta kezelőfelület, melyről egyszerűen és intuitívan elérhetők az autó különböző - elsősorban kényelmi - funkciói. A modellbe immáron egy 30 gigabájtos merevlemez is beépítésre kerülhet, melyen a navigációs rendszer működéséhez szükséges térpépek tárolhatók, e mellett természetesen olyan, mára nagyjából megszokottá vált extrák is megrendelhetők, mint a DVD-váltó, a Bluetooth-kihangosítós telefon, vagy a hangvezérlés.
Az új C-osztályról február legvégén, Genfben rántják le a leplet, így az európai szalonokba nyár elején kerülhet. 
|