Mercedes-Benz E-osztály (2002)
A5 2006.08.18. 10:49
Az új E-osztály nem csak az Év Autója választáson volt sikeres, hanem az Euro NCAP töréstesztjén is. Elérte az öt csillagos minősítést, ezzel ez a második Mercedes, amelyik ilyen komoly eredményt ért el, de még neki sem sikerült elérni a maximális pontszámot.
Az új Mercedes-Benz E-osztály rengeteg technikai újdonságot vonultat fel, ennek köszönhetően bekerült az Év Autója választáson a legjobb hét autó közzé is. A szavazás sajátossága miatt azonban egy ilyen luxusautónak nincs esélye a kisebb társakkal szemben, ezért a végelszámolásnál csak a hetedik lett. Ennek ellenére mégis sikeres a modell bemutatkozása, hiszen második Mercedesként - a C-osztály után - az Euro NCAP tesztjén elérte az öt csillagos minősítést, amivel igazolja a hírnevét. Az autó nagyon merev, tele van biztonsági felszerelésekkel, ennek köszönhetőn tökéletes eredményt produkált az oldalsó teszteken.
Frontális ütközés
Az első teszten az új E-osztály jó eredményt ért el, bár érdekes módon nem ez a legjobb része. A hosszú merev orr és a nem deformálódó utastér ugyanis nem minden, a bírákat jobban érdekli, hogy a kétfokozatú överőhatárolók ellenére kicsit magas a mellkasi terhelés, vagy hogy a kesztyűtartónál és a vezetőnél a műszerfal még megütheti a térdeket. A teszt azért így is jó lett, de az elérhető 16 pontból csak 13-at kapott az autó, ami csupán 81 százalékos eredmény, ez csak négy csillagra lenne elég.
Oldalsó ütközés
Ez a Mercedes E-osztály büszkesége, ugyanis ilyen téren tökéletesnek bizonyult a modell. Bár az első tesztet meg kellett ismételni, mivel a függönylégzsák beleakadt az oszlopba, de a hibát javították, és a következő teszten már kiemelkedőt nyújtott az E-osztály. Az elérhető 18 pontból 18-ot ért el, ami 100 százalékos eredmény.
Gyermekvédelem
A gyermekülések tesztjén szintén jól teljesített a Merci, mivel csupán a nagyobb bábu esetében mértek a kelleténél nagyobb mellkas terhelést. Az E-osztály utasoldali légzsákját a gyári gyerekülés egy rádiójellel kikapcsolja, így ezzel sem lehet gond. a kocsiban. Amúgy a matricázás is jó bár, az rontotta a képet, hogy a matrica levehető.
Gyalogosvédelem
Ezen a teszten még az új E-osztály sem tudott komoly dolgokat felmutatni, sőt elég rossz eredményt ért el. A kocsi csak egy csillagot kapott, ugyanis a motorháztetőnek csak pár pontja megfelelő. Az elérhető 36 pontból csupán 4-et szerzett, ez 11 százalékos eredmény.
|