300 lóerős KTM-Audi élményautó
A5 2007.01.21. 16:37
Befutottak az első illusztrációk az Audi és a KTM közös sport-roadsteréről, amelyet X-Bow névre kereszteltek. A kétüléses nyitott sportkocsival nem az átlagos vezetőket célozzák meg, az erős motorhoz ugyanis könnyű karosszéria társul.
Folyamatosan szivárogtak a hírek az elmúlt hónapokban az Audi és a KTM együttmőködéséről. Eddig azonban leginkább csak találgatások történtek, most viszont a két gyártó nyilvánosságra hozott némi információt a fejlesztésének végső fázisában lévő roadsterről. Az eddig csak motorkerékpárjairól híres ausztriai KTM-et valószínűleg a Lotus 340R és a Volkswagen GX-3 ihlethette, és első autós próbálkozásnak igazán jónak tűnik, műszaki szempontból legalább is mindenképpen. A mindössze 3,6 méter hosszú autó száraz tömege ugyanis a szénszálas karosszériának köszönhetően 700 kilogramm alatt marad, ami a nyitott utastérrel együtt már önmagában elég lenne az örömautózáshoz, az Audi viszont nem aprózta el a motorkérdést sem: az alapváltozatba a Volkswagen csoport négyhengeres, kétliteres TFSI erőforrásának 220 lóerős verziója kerül, míg a csúcsmodellben ugyanez az egység már majdnem 300 lóerőt fog teljesíteni. Ez a nem csekély erő a hátsó kereken keresztül jut át az aszfaltra, míg a motorhoz alapesetben egy hatfokozatú kézi, opciósan pedig egy szintén hatfokozatú DSG automatizált váltó fog kapcsolódni.
Az X-Bow vázát a versenysportban jártas Dallara készítené, az összeszerésről pedig állítólag a Magna Steyr-rel folynak tárgyalások. A premiert már a márciusi Genfi Autószalonon megtartják, az értékesítés pedig ősszel indul, ha minden a tervek szerint alakul. A körülbelül 40 ezer eurós (10 millió forint) alapárú roadsterből először csak 100 darabot akarnak legyártani, majd megfelelő érdeklődés esetén akár évi ezret is. A KTM szerint 3500 eladott példány már nyereségessé tenné a projektet.
|