Új tervek szerint készül az Audi A7
A5 2007.01.21. 17:05
A korábbi elképzelésekkel ellentétben úgy tűnik az Audi elvetette az A6 és A8 modellek közé szánt A7-es eddigi koncepcióját, és helyette ugyanilyen név alatt egy luxuskupé és -kabrió párost készít el.
Korábban az A7-est az A8-as változataként (pl. Avant), vagy az A6-ból kialakított négyajtós kupéként képzelték el az ingolstadtiak, de a legfrissebb tervek szerint végül egy kupé-kabrió páros fog megvalósulni, ami majd 2009-ben kerül a kereskedésekbe. A négy ajtót megtartották, de az autó vonalai kevésbé limuzinosak, sokkal inkább sportosabbak lesznek. Műszaki alapként így nem is a két limuzin fog szolgálni, hiszen mindkét modell a készülőben lévő, Q7 alá pozícionált Q5-ös padlólemezére fog épülni. A motor mind a négy kereket hajtja, de a sportosságot szem előtt tartva, az RS4-hez hasonlóan a hátsó kerekekhez több erőt juttat.
Formáját tekintve az új A7 leginkább a Mercedes CLS-re hasonlít majd, de természetesen a formai jegyek az Audi megszokott megoldásait idézik. Szokás szerint a hatalmas hűtőmaszk dominál az autó orrán, de a karakteres megjelenéshez a lapos és hosszúkás fényszórók és a méretes légbeömlők is hozzájárulnak. Az övvonalat magasra húzták, az ablakok keret nélküliek, és az ajtók is tartogatnak érdekességeket, hiszen a Mazda RX-8-hoz hasonlóan itt is két irányba nyílnak, így könnyítve meg a hátsó ülésekre a beszállást. Ez mindenképp indokolt is, hiszen a gyár négy teljes értékű ülésben gondolkodik, amit nem lenne szép már a beszálláskor meghiusítani. A kétféle tetőszerkezet szintén érdekes, a kupé tetejének egy része ugyanis üvegből készült, míg a kabrió vászontetejében egy integrált napfénytető kapott helyet. A lemezek alatt is modern technika található, az autóhoz új multilink felfüggesztéseket és új kormányművet fejlesztettek, de helyet kap a kormányról vezérelhető S-Tronic váltó is. A könnyed külsővel ellentétben azonban sem a kupé, sem a kabrió nem lesz könnyű, a megerősített karosszéria miatt az A7 tömege jelentősen megnőtt.
A motoroknak ez a tömeg minden bizonnyal nem okoz majd gondot, hiszen minden egység az Audi motorpalettájának felsőbb régióiból érkezik. Négyhengeres modell gyártását nem is tervezik, a belépőt így a 260 lóerős 3,2-es V6-os jelenti a benzinesek között, míg dízel oldalon a 235 lovas 3,0 literes erőforrás lesz az alap. Aki nem akar az alapmotorokkal megelégedni, az rendelhet 4,2 literes V8-ast is, mind benzines, mind dízel változatban (az előbbi 350, az utóbbi 325 lóerőt teljesít). Akinek pedig még ez sem lenne elég, annak az R8-ból származó 5,2-es V10-es lesz a megfelelő választás a maga 450 lóerejével.
Konkrét árak természetesen nincsenek még, de az várhatóan az A6 és az A8 közé lesz pozícionálva, így kb. 18 és 25 millió forint közötti összegre kell számítani.
|