Új sportkocsin dolgozik az Audi
A5 2007.02.09. 10:40
Az R8 mellett újabb sportautóval bővítené a kínálatát az Audi. A szintén középmotoros R4 2010 körül készülhet el, feltéve, hogy a Porsche is rábólint a tervre.
Annak ellenére, hogy már a Porsche a Volkswagen-csoport fő részvényese, az Audi továbbra is sportautó gyártói álmokat dédelget. Az eddig tervben lévő Cayman-ellenfél R6-ot ugyan egyelőre félre tették, hogy elkerüljék a Porschéval szemben a "politikai inkorrektséget", egy még kisebb modell megépítését azonban már komolyan fontolgatják. Az R4 néven futó sportkocsiból évente 35 ezer darabot adna el az Audi, és ennek a számnak a növelése érdekében akár a Seattal is szövetkezhetnének. Az újdonság az alacsonyabb költségek miatt az R8-nál sokkal hétköznapibb lenne, egy szélesebb vevőkör számára is elérhető, belépő szintű sportautó gyártása ugyanis a cél. Az autó váza emiatt inkább magas szilárdságú acélból, és kevesebb alumíniumból készülne, míg a karosszéria műanyagokból és alumíniumból. Az R4 tömege így megfelelően alacsonyan tartható lenne, nagyjából 1100-1250 kg között, ami a TT-nél is kevesebb. A quattro összkerékhajtás, a DSG-váltó, a mágneses lengéscsillapítás, valamint a fékek és az elektronika más modellekből érkeznének, de a padlólemez, a karosszéria és a belső teljesen új lenne. A 2 literes TFSI 200 lóerős változata jelentené az alapmotort, de ennek az erőforrásnak egy 270 lóerős változata, valamint egy 350 lovas 2,5 literes turbómotor is feltűnhet a palettán.
Az Audi gondosan ügyel a pozícionálásra, az R4-et mindenképp a Porsche Cayman és a 911 alá, de a Boxster fölé szeretnék belőni, így mind tudásban, mind árban ezekhez a modellekhez kell viszonyítani. Az újdonság 2010 végén, 2011 elején jelenhet meg - feltéve, hogy ezt a Porsche is jóváhagyja.
|