Háborúban áll az Audi és a Porsche?
A5 2007.02.12. 21:14
Egyre másra hozza ki az Audi azon sportautóit, melyek a Porsche territóriumát is veszélyeztethetik. A stuttgartiak ezt persze nem nézik jó szemmel, a dolog érdekessége pedig, hogy a Porsche a Volkswagen-konszern főrészvényese.
Egyre érdekesebben alakul az Audi és a Porsche kapcsolata. Az Audi ugyanis szemmel láthatóan (többek között) azt tűzte ki céljául, hogy alaposan megszorongassa a független német sportautógyártót. A TT ugyebár egyértelműen a Cayman ellenfele, míg a Q7 nagyobb teljesítményű változatai a Cayenne-t szorongathatják meg, ezeknél azonban fontosabb a nemrég bemutatott R8. A Porsche 911-es ellenfelének szánt modellt ugyanis már tényleg nem árt komolyan venni a stuttgartiaknak, a legújabb hírek szerint pedig már készül az R4 is, amely a Boxsterrel kíván konkurálni.
A dolog több okból is érdekes. Egyrészt a Porsche a maga 27,4 százalékos tulajdonrészével, melyet bő négymilliárd euróért (!) vásárolt, főrészvényesnek számít a Volkswagen-konszernben, amelynek áttételesen az Audi is tagja. A Porsche illetékesei így bizonyára megpróbálják majd diplomatikusan lebeszélni az Audit efféle terveiről, hiszen így egymás elől szipkázzák el a vásárlókat, ez azonban messze nem biztos, hogy olyan könnyen fog menni, hiszen egyrészt az Audinak is szüksége van sportautókra, másrészt pedig ha már beleölték a fejlesztésbe a pénzt, akkor azt szeretnék is viszont látni (ami ráadásul a Porschének, mint tulajdonosnak, szintén érdekében áll).
Az Audi azzal is indokolja a döntését, hogy elég komoly rések tátonganak jelenlegi típusai és a szorosan hozzá tartozó Lamborghini modelljei között, ezek befoltozása pedig egy törvényszerű folyamat részei. Az illetékesek hozzátették, hogy nem feltétlenül a Porschétől kívánják elhalászni a vevőket, hanem az R8 esetében például a Mercedes SL vásárlóköre a legfőbb célpont. R8-bólo egyébként évi 4000 darabot kívánnak eladni, míg a Porsche a tavalyi év első 11 hónapjában 18.889 911-est értékesített Európában.
Az R4-ről jelenleg még nem sokat tudunk, mindössze annyit, hogy egy kétüléses középmotoros élményautó lesz, amelyből a pesszimista becslések szerint is évi 30 ezer darabot értékesíthetnek majd.
|