Mercedes-Benz. A szenvedély hatalma.
O=| Menü |=O
 
O=| Háttérképek |=O
 
O=| Mercedes |=O
 
O=| Mercedes Tuning |=O
 
¤ A Class ¤
 
¤ B Class ¤
 
¤ C Class ¤
 
¤ C112 ¤
 
¤ CL CLass ¤
 
¤ CLK Class ¤
 
¤ CLS Class ¤
 
¤ E Class ¤
 
¤ F Class ¤
 
¤ SLR CLass ¤
 
¤ R Class ¤
 
¤ The Mojave ¤
 
¤ G CLass ¤
 
¤ GL CLass ¤
 
¤ ML Class ¤
 
¤ S Class ¤
 
¤ SL CLass ¤
 
¤ SLA Class ¤
 
¤ SLK CLass ¤
 
¤ New C Class ¤
 
¤ Ocean Drive ¤
 
¤ Recy ¤
 
O=| Videók |=O
 
¤ SLS ¤
 
.: AUDI & BMW Videók ->
 
¤ CL 600 ¤
 
OO=| Link Effekt |=OO
 
O=| Nézzük az átlagot ! |=O
Indulás: 2006-04-28
 
Cinema Store
Cinema TopSites
 
Betűtípusok
 
Új indulás
Újra akarom indítani az oldalt, de ez valamitől függ!
Van-e annyi érdeklődő, aki miatt érdemes újraindítani az oldalt?

Igen.
Nem.
Lehet.
Érdemes tovább fejleszteni.
Csináldd, hogy ne unatkozz!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
.: AUDI -> Friss hírek
.: AUDI -> Friss hírek : Egy igazi élményautó - új Audi TT teszt

Egy igazi élményautó - új Audi TT teszt

A5  2007.02.16. 20:17

tt az új Audi TT. Szeretjük, mert nálunk készül, de másért is lehet. Nagyon jól néz ki, király vezetni és jól is megy. Az ára meg annyi, amennyi.

Szeptember 14-én hivatalosan is bemutatkozott hazánkban az új Audi TT. Az autó, amely rengeteg hírnevet hozott hazánknak. Az első komoly, egyedi sportkocsi, amit nagy sorozatszámban itthon gyártottak, illetve gyártanak. Igen, az új TT is itthon készül, sőt a később jövő Roadster változat is itt fog. Eddig az új modellből már 6000 darabot le is gyártottak, sőt az év hátralévő felében további 18 ezer készül el a győri üzemben.

Anno a TT összeszerelését nyolc kemény éve kezdték meg a Audi hazai gyárában, ahol többek között motorokat is készítenek. Dsignját tekintve aTT kezdetben olyannyira forradalminak tűnt, sokkal inkább nézett ki földönkívülinek, mint autónak, de többek között ennek is köszönhette sikerességét. Népszerűsége akkora volt, hogy a kezdeti 30 ezres éves darabszámot 55 ezerre kellett felemelni. Később az Audi gyárban S3-asok is készültek, de aztán ennek a gyártásával leálltak. A TT mindenesetre az egész világon igen sikeres lett, remekül eltalált formájához pedig az új modell esetében is ragaszkodtak.

Mint a tegnapi bemutatón kiderült, a tervezésnél az volt az egyik legfontosabb pont, hogy a TT jellegzetességek megmaradjanak, ezáltal tetten érhető legyen valamiféle folytonosság. A tetőív megmaradt, a fara egészen erősen hasonlít, az orr íve is hasonló, azonban a motorháztető hosszabb lett. Az egész autó 14 cm-rel lett hosszabb, és 8 centivel szélesebb, aminek elvileg az utastérben is érezni kellene a hatását, de hátul így sem fér el senki, legalábbis mögöttem. Mondjuk kipróbáltam és 160 centi felé nem érdemes nőni. Visszatérve a stílusjegyekre: a mostani Audi modellek sajátja, a krómkeretes hűtőrács itt is tetten érhető, azonban mivel ez sportkocsi, ezért sokkal laposabb és szélesebb lett, mint a márka többi képviselője. A korábbi szögletesebb lámpák helyét húzottabbak vették át, ráadásul a lámpatesten belül is van két szép ív, ami állítólag a későbbi Audi modellekben kap nagyobb hangsúlyt. A külső design ezzel egészen rendben van, de valahogy a hátuljáról hiányzik egy kis szárny. Nos, ez van, csak éppen teljes mértékben a karosszériába van integrálva. Ha beülünk és megnyomjuk a váltó mellett található kis gombot, akkor egyből felnyílik a légterelő, ami menet közben automatikusan, a sebesség függvényében nyílik ki.

Sportos hangulatú belső
Sportos hangulatú belső
Belül is egészen biztató kép fogad minket, hiszen a korábbi elemekből itt is megmaradt valami, de az újak sem rosszak. A légkondi három kis tekerője tetszetős, a műszerek pedig egészen szépen néznek ki. A kormány parádés, a formája és a fogása is teljesen jó, az más kérdés, hogy menet közben kissé túl könnyűnek bizonyult. A kerek krómkeretes szellőzőrostélyok régi ismerősek, a hifi pedig egészen rendben van, csak kicsit zavaró, hogy piros fényben pompázik rajta a felirat. A korábbi Seatos tapasztalatok alapján ez este zavaró, de ez legyen a TT legnagyobb hibája. Az autóban az ülések nagyon jók, kényelmesek, jól tartanak és nagyon alacsonyra le is lehet engedni őket, ahogy ez egy sportkocsihoz illik. Hátul, mint már kiderült hely csak egy lábak nélküli 160-as embernek van, tehát ez inkább a poggyászok helye, ami jól is jön, hiszen a csomagtartó nem túl nagy, igaz sportkocsi viszonylatban megállja a helyét.

 Porsche mérnökök hangolták - úgy is<br> szól
Porsche mérnökök hangolták - úgy is
szól
Az Audi egészen sokat megmozgatott annak érdekében, hogy az új TT egy közkedvelt modern sportkocsi legyen. A formaterv rendben van, de a technikára is nagy hangsúlyt fektettek. A legfontosabb ebből a karosszéria, ugyanis ebben a modellben acél-alumínium építési módot alkalmaztak, ami annyit tesz, hogy körülbelül a hátsó ülések vonalától előre minden alumínium, hátul pedig acél is van. Ennek köszönhetően az új TT 100 kg-mal könnyebb, mint az előd, ami a méretek nagyobbodását nézve egészen jó eredmény. Ennek köszönhetően sikerült javítani az autó súlyeloszlásán, immár 50:50 százalék körüli, és a kezelhetőség is javult. Nagy újdonság még az új elektromágneses lengéscsillapító, amely segítségével egy kapcsolóval szabályozni lehet a csillapítás erősségét. A rendszer elektromos így gyorsan reagál, határhelyzetben automatikusan közbe is lép.

Made in Hungary
Made in Hungary
A TT egyelőre két motorral kapható, mindkettő már jó ismerős, de mindkettő nem teljesen ugyanolyan, mint a konszern más modelljeiben. A kétliteres TFSI itt is "csak" 200 lovas, a forgatónyomatéka szinte folyamatosan 2000-től 5000-ig 280 Nm. Ez elég meggyőző, ráadásul a gázpedál reakción is gyorsítottak, valamint a motorhang is morgósabb lett. Ezt sikerült kipróbálni, de erről később. A nagyobb motor a 3.2-es FSI, amely 250 LE-s és 320 Nm-t tud, ahogy már láttuk. Ehhez jár a Quattro összkerék-hajtás, míg a 2.0 TFSI csak elsőkerekesként rendelhető. Mindkettőhöz lehet választani S-Tronic váltót, amely lényegében a DSG Audis megfelelője.

A kétliteres 7,3 másodperc alatt gyorsul százra, 240 km/óra a végsebessége, és 7,7 literes átlagfogyasztást írnak. A 3.2-es -, aminek a motorhangját a Porsche hangolta - 5,7 s alatt már fent van százon és lehatárolt 250 km/h a vége. Az alap TT 9,6 millió forint, míg az S-Tronicos 3.2-esért 14,3 milliót kell fizetni, amely többek között annak köszönhető, hogy a 2000-es és a három liter feletti kategória között hatalmas a regisztrációs adó különbség.

Pirosban is szép
Pirosban is szép
A bemutató után lehetőség volt egy rövid kis kipróbálásra, amely nem volt elég ahhoz, hogy a modellről nagy dolgokat megtudjunk, de arra azért elég volt, hogy a 2.0 TFSI motorral is megtetsszen. Tényleg nagyon szépen morog a moci, és sokkal érzékenyebben reagál, mint a korábbi autókban megszoktam. Nagyon egyenletesen és erős húz, miközben a kezelhetősége könnyű. Sőt, a kormányzás túl könnyű, ami nyomvályús úton zavaró. Autópályán seperc alatt 200 felett van, nagyon kell figyelni, hogy ne száguldozzon az ember. A sebességérzet nem túl durva, a hangszigetelés is nagyon jó, csak a tükröktől jött némi fütyülés. A futóműve nagyon tetszett, hiszen tényleg elég semleges, féktávon jól járkál a feneke, nem annyira tolja az orrát. A váltó már így új állapotában is könnyen és pontosan kapcsolható, a fék érzékenysége és hatékonysága is nagyon jó. Tulajdonképpen a TT egy kényelmes, élvezetes hangolású könnyen vezethető sportkocsi lett, amely érzésben is nagyon ott van, ráadásul szemre nagyon tetszetős.

Most így első találkozás után kéne, hiszen a nagy konkurensek közül egy sem tetszett ennyire. A BMW Z4 formára nem jön be, pedig jó autó, a Mercedes SLK ugyanakkor nagyon drága. Az Alfa Brera ehhez képest nagyon nehézkes, míg a TT annyira könnyed, hogy észre sem vesszük, hogy gyorsan megyünk. Nagyon kellemes társ, de a 3.2-essel is ki kéne próbálni. Remélem hamarosan lesz rá alkalom!

 
O=| Bejelentkezés |=O
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
O=| Írj valamit! |=O
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
O=| Társ Linkek |=O
 
O=| Egy kis más |=O
 
O=| Smart |=O
 
O=| Bölcsességek |=O
 
: AUDI ->
 
AUDI & BMW
 
.: BMW ->
 
¤ 1-es Széria ¤
 
¤ 3-as Széria ¤
 
¤ 5-ös Széria ¤
 
¤ 6-os Széria ¤
 
¤ 7-es Széria ¤
 
¤ M-es Széria ¤
 
¤ X3 ¤
 
¤ X5 ¤
 
¤ Z4 ¤
 
¤ Z3 ¤
 
¤ Z8 ¤
 
¤ Z9 ¤
 
¤ A3 ¤
 
¤ A4 ¤
 
¤ A6 ¤
 
¤ A8 ¤
 
¤ S3 ¤
 
¤ S4 ¤
 
¤ S6 ¤
 
¤ S8 ¤
 
¤ RS4 ¤
 
¤ Q7 ¤
 
¤ Allroad ¤
 
¤ TT ¤
 
¤ R8 ¤
 
¤ Nuvolari ¤
 
¤ Roadjet ¤
 
¤ Shooting Brake ¤
 
¤ AS6 ¤
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!