Reszkess M3-as BMW, jön az Audi RS5!
A5 2007.05.16. 18:01
Még alig hullt le a lepel az Audi A5-ösről, de már a csúcsmodellre, az RS5-ösre sem kell sokat várnunk. Az ígéretek szerint kitűnő vezethetőséget nyújtó, több mint 400 lóerős Audi kupé az M3-as BMW-t szeretné megszorongatni.
Bár a kémfotón nem biztos, hogy az RS5-ös látható - ez a kocsi ugyanis túlságosan hasonlít az S5-öshöz - egy angol lap állítása szerint biztos források erősítették meg Ingolstadtból, hogy a az RS5-ös Audi már tesztköreit futja. A modell bemutatásával kapcsolatos sietség indokolt, hiszen a BMW már leleplezte az M3-ast, az Audi kupéjának csúcsmodellje pedig éppen ezt a konkurens modellt hivatott kissé megszorongatni.
Ami a külsőt illeti, az S5-öshöz képest tovább vadítanak majd a karosszérián, a diszkrét, mégis sokat sejtető végeredmény pedig leginkább az RS4-eshez lesz hasonló. Bár külsejét tekintve ez a kocsi lesz az 1980-as ős-Quattro legközvetlenebb utódja, motorjáról ez nem mondható el. Kis lökettérfogatú turbómotor helyett ugyanis az RS4-es pörgős 4,2 literes V8-asát kapja meg az RS5-ös, ami ellen a hagyományokat leszámítva aligha lehet bárkinek is panasza: 420 lóereje és 430 Nm-es maximális nyomatéka kőkemény sportkocsit farag a négykarikás kupéból.
Aki azt hiszi, hogy az RS5-ös mindössze egy kétajtós RS4-es, az nagyot téved. Ugyanis a futómű is alapos módosításon esett át: az első tengely például 12 centivel előrébb helyezkedik el, mint az RS4-esnél, így a súly közel ideális 55:45 arányban oszlik el az első és hátsó tengely között. Stefan Härdl, az A5-ös főmérnöke szerint a kezelhetőség látványosan javult az RS4-eséhez képest. "A kormányzás sokkal precízebb és direktebb, mint a szedáné, érzéketlenségnek pedig nyoma sincs"- nyilatkozta Härdl. Ha ez valóban így van, jó hír a következő A4-essel kapcsolatban is, ez ugyanis az A5-ös padlólemezére épül majd. A kocsi természetesen szériában megkapja majd a quattro összkerék-hajtást is, ahol a hajtás 60%-át csoportosították a hátsó kerekekre. A futóműhöz Magnetic Ride lengéscsillapítók is járnak majd, alapesetben pedig hatsebességes manuális váltót párosítanak az erőforráshoz.
A kocsi megjelenésének dátumáról egyelőre nincsenek információk, de vélhetően az M3-as BMW őszi debütálásához igazítják majd.
Forrás: http://www.a5.hu/cikkek/1/20077.shtml
|