Vászontetős lehet a BMW M3 kabrió
A5 2007.02.09. 10:42
Habár az új 3-as kabrió igazi CC létére keménytetővel kerül forgalomba, az M3-as esetében nem biztos, hogy ezt az utat járja majd a BMW. Az M-szegmens filozófiájába ugyanis a túl sok plusz súly már nem biztos, hogy belefér.
Miután a BMW bemutatta a 3-as sorozat kupé-kabrió változatát, rögtön felmerült a kérdés, hogy vajon az M3 kabrió esetében milyen megoldást alkalmaznak majd. Az E92-es széria fémteteje ugyanis bár nagyon szép és kétségtelenül csendes lesz tőle az utastér, mégiscsak közel 200 kg-os pluszt jelent. Az M modellek fejlesztői gárdájának viszont pont az autó tömegének csökkentése az elsődleges célja, ami szöges ellentétben áll a keménytetővel felhasználásával. Az új M3 esetében a tömeg amúgy is központi szerepet kap majd, mivel az eddig használt soros hathengeres blokk után az újdonságba már egy V8-ast szerelnek, ami a nagyobb teljesítmény mellett néhány kilós többletben is megmutatkozik. A hírek szerint ezért a BMW-nél egy teljesen új fejlesztésű, különleges vászontetőn dolgoznak, ami még nagy sebesség mellett is biztosítaná az utastér csendességét.
Létezik egy másik megoldás is, amit a tervezők mérlegelhetnek, ez pedig a szénszálas anyagokból készített keménytető. A modern és könnyű anyagoknak köszönhetően ez sem jelentene jelentős súlytöbbletet, ugyanakkor a vászontetőnél kényelmesebb lenne ez a szerkezet. A legnagyobb hátránya viszont a szénszálas anyagoknak, hogy jóval drágábbak a hagyományosabb megoldásoknál, így az autó ára is megugrana. Hogy melyik változat lesz a befutó, azt még nem tudni, az autó érkezését viszont jövő év közepére ígérik, míg a kupé már idén nyáron esedékes.
|