2 literes dízel 204 lóerővel a BMW-től
A5 2007.05.08. 21:26
A BMW hatalmas teljesítményű és éppen ezért igen népszerű 3 literes hathengeres duplaturbós dízelmotorja hamarosan kistestvért kap, egy kétezres négyhengeres gázolajos személyében. A fő jellemzők: kisebb fogyasztás, nagyobb teljesítmény és tisztább üzem.
A BMW duplaturbós hathengeres dízele után hamarosan érkezik a kék-fehér márka vadonatúj fejlesztésű négyhengeres, és ugyancsak duplaturbós gázolajosa. A csupán 2 literes erőforrás imponáló menetteljesítményekkel rendelkezik, a két feltöltővel 204 lóerőt és 400 Nm-es maximális nyomatékot sajtoltak ki belőle a mérnökök. Az eddigi legerősebb 177 lovas kétezres dízelnél lényegesen szélesebb teljesítménysávot és alacsonyabb fogyasztást ígér a gyár, miközben maga a motor is könnyebb, mivel a teljes blokk alumíniumból készül. A két turbó alkalmazása miatt - akárcsak hathengeres testvérénél - dízel erőforráshoz képest szokatlanul magas fordulatszám tartományba is érdemes kergetni az új egységet, ugyanakkor ugyancsak a két turbó áldásos hatásaként már alacsony fordulaton is kellemes mennyiségű - 1200-as fordulaton 200 Nm - nyomaték áll a sofőr rendelkezésére. A nyomatékcsúcs 2000-es fordulatnál jelentkezik.
A gyár emellett meglehetősen alacsony fogyasztási értéket, mindössze 4,9 litert ad meg, ami azért elég optimistának tűnik. Érdemes említést tenni a motor teljesítményéhez képest alacsony károsanyag-kibocsátásáról is: szén-dioxid kibocsátása mindössze 129 g/100 km, így várhatóan meg fog tudni felelni az EU 2012-ben életbe lépő drákói szigort alkalmazó emissziós törvényének.
A mérnököknek ezek mellett még arra is volt gondjuk, hogy az erőforrást úgy alakítsák ki, hogy gyalogos gázoláskor a lehető legkevesebb sérülést okozzák a balszerencsés járókelőnek. A motort várhatóan több modellbe is beépítik majd, legelőszőr valószínűleg az 1-es sorozat kapja meg.
Forrás: http://www.a5.hu/cikkek/1/20017.shtml
|