Kiszivárgott képek az M3-as BMW-ről
A5 2007.06.01. 22:17
Megjelentek az első képek az M3-as BMW sorozatgyártású változatáról, habár az autó hivatalosan csak szeptemberben kezdi pályafutását. Az M3 kupé komolyabb, felnőttesebb elődjénél, és valamivel több túraautós hajlam szorult belé.
A harmadik generációs M3-as BMW igazi etalonnak számított a sportkupék között, ezért a típus rajongói fokozott figyelemmel kísérték a fejlesztést, hogy vajon mit sikerül kihozni a friss modellből. Azt természetesen még mindig nem tudni, hogy menet közben mire képes az autó, az eddig nyilvánosságra kerülő információk alapján azonban van miért izgatottnak lenni. Az újdonság minden tekintetben sokat fejlődött, szélesebb, hosszabb, erősebb és gyorsabb a korábbi modellnél. A soros hathengeres motornak már 2002-ben búcsút intettek a tervezők, de nem azért, mert azzal elégedetlenek lettek volna, hanem mert megtudták, hogy a konkurensek jócskán a 400 lóerős tartományban fejlesztik autóikat, ezért a BMW-nek is váltani kellett. Az M5-ös már készülő motorjából "levágtak" két hengert, a végeredmény egy 4 literes V8-as lett, ami az elődnél 77 lóerővel többet, pontosan 420 lóerőt teljesít, miközben a mérlegen csak 202 kg-ot nyom (a hathengeresnél 15 kg-mal kevesebbet). Mindeközben a pörgős karaktere nem változott, a főtengely akár 8400-szor is megfordul percenként, és az alsóbb tartományokban is élénkebb, jobban húz.
Nem a motor az egyetlen érdekessége az autónak, elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztések dolgoznak, a csillapítás pedig az MDrive gombbal három fokozatban állítható: normál, komfort és sport. A beállítások hatással vannak a gázreakciókra és a kormány közvetlenségére is, így kedvünktől és a forgalmi helyzettől függően változtatható az M3 karaktere. Fékezéskor a felszabaduló energiát egy rendszer az akkumulátor töltésére használja fel, így nem a motornak kell ezt megtennie. A hátsókerék-hajtás nem változott, és differenciálzárat is alkalmaznak, hogy a nyomaték minél hatékonyabban eljusson az aszfaltig. Az M5-tel ellentétben alapáron hatsebességes manuális váltó jár az autóhoz, szekvenciális egység nem is lesz, helyette egy duplakuplungos szerkezet készülhet az automaták kedvelőinek. A féktárcsák elöl 358, hátul 350 mm átmérőjűek, de szükség is van rájuk, mert álló helyzetből 4,8 s alatt gyorsul százra az autó, és akár 250 km/h-ról is le kell tudni lassítani. A külső is méltó a műszaki tartalomhoz, a masszív lökhárítók, a négy kipufogó végződés, a motorháztető domborítása, az oldalsó légbeömlők és a 18 felnik lehengerlő összhatást eredményeznek.
Szeptembertől csak a kupé lesz megvásárolható, de a későbbiekben tovább bővül a kínálat, lesz ugyanis keménytetős kabrió, szedán és kombi változata is az M3-nak.
Forrás: http://www.a5.hu/cikkek/1/20148.shtml
|